maandag 16 september 2019

Werken met Ipads in de klas

Binnen ons wero-thema, waarin we de oude schooltijd vergelijken met deze van nu, gingen we aan de slag met I-pads. Een nieuwe technologie die door de kinderen alom bekend is. 

We leerden op een speelse manier 'programmeren'.
De kinderen konden de beginselen van het programmeren eerst uitproberen door middel van een spelletje: 'Robot, ruim op'. Dit spelletje kan je vandaag terugvinden in de huiswerkmap. 
(Dit spelletje mag je uit het mapje halen én thuis bewaren. Graag het mapje terug meegeven.) 
Hiermee kunnen ze hun ruimtelijke begrippen nog eens inoefenen: naar links, naar rechts, naar boven, naar onder. Het is ook een voorbeeld van unplugged programmeren. 

Dit spelbord was voor ons een mooie aanloop om te werken met de 'Bee-Bot-app' in de klas. Zonder dat ze het weten, zijn ze met heel wat doelen bezig. Denk maar aan: samenwerken, plannen, ruimtelijke begrippen, ruimtelijk inzicht … 

En ja hoor ... het was soms zwoegen om de weg correct te programmeren.










Nog een leuke site om je (vrijblijvend) in te verdiepen: https://kodekraker.watnou.nl/