HIEP HIEP HOERA VOOR ARNAUD
Vandaag is ARNAUD jarig!
We zingen met z'n allen dit verjaardagslied.
Geniet van deze dag
en
laat je maar eens goed verwennen.
Binnenkort vieren we jouw verjaardag in de klas πππππ.
De dagplanning met extra uitleg:
- Neem je stappenblok van spelling.
- Zoek p.77 :
- Schrijf elk woord in het meervoud. Volg steeds de regelweg stap per stap.
- BIJVOORBEELD: een bal - twee ballen
- Ik klap het woord in klankgroepen.
- Ik luister naar het einde van de eerste klankgroep.
- Ik hoor een korte klank.
- Ik schrijf 2 medeklinkers.
- Verbeter EERLIJK met de correctiesleutel.
----------------------------------------------------------------------------
- Neem je rekenboek D op p.16.
- We oefenen de maaltafel van 1 en van 0.
- Weet je nog: Het product in de tafel van 0 is ALTIJD 0.
- oef.1 en 2 = Los op.
- oef.3 = Trek de lijnen met potlood en gebruik een lat!
- Verbind de linkerkolom met de uitkomst in het midden.
- Verbind de rechterkolom met de uitkomst in het midden.
- Neem je rekenboek D op p.17
- Oefening 2 = Kleur de uitkomsten in de juiste kleur. Wat komt er tevoorschijn?
- EXTRA TIP: schrijf de sprongenrij van de tafel van 5 - 6 - 7 - 8 op een blaadje. Dit helpt je om de vakjes sneller in te kleuren.
- producten van de tafel van 5 (oranje): 0 - 5 - .. tot 50
- producten van de tafel van 6 (blauw): 0 - 6 - .. tot 60
- producten van de tafel van 7 (groen): 0 - 7 - ... tot 70
- producten van de tafel van 8 (geel): 0 - 8 - ....tot 80
- Oefening 1 = MAG-taakje tegen de tijd. Probeer de maaltafels op te lossen in 3 minuten.
- Verbeter EERLIJK met de correctiesleutel p.16 / correctiesleutel p.17
- KLIK OP HET SCHOOLBORD en maak het TAFELDICTEE:
---------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
- Neem je taalboek B op p. 75
- Lees de B-tekst heel aandachtig.
- Neem je werkschrift B op p.43.
- Beluister de uitleg van de juf bij deze opdrachten.
- Verbeter EERLIJK met de correctiesleutel p.43
- MAG-taakje:
- Lees de A-tekst (wat makkelijker dan B) en maak werkschrift p.42 (correctiesleutel)
- Lees de C-tekst (wat moeilijker dan B) en maak werkschrift p.44 (correctiesleutel)
--------------------------------------------------------------------------
- Neem je rekenboek D op p.18
- We maken enkel oefening 4!
- Los elke kolom op.
- Gebruik een kladblaadje op de oefeningen uit te schrijven (lange rij, kleine brugoefening)
- Heb je een kolom opgelost, dan neem je het kleurtje dat bovenaan de kolom staat.
- Alle gevonden uitkomsten in deze kolom, moet je op de juiste plaats in het 100-veld (bij oefening 3) kleuren met dat kleurtje.
- MOET-taak = kolom groen, kolom blauw en kolom oranje
- MAG-taak = kolom geel
- Verbeter EERLIJK met de correctiesleutel.
----------------------------------------------------------------------------
- Neem je zonnekind - een park vol dieren:
- Lees p.8: De leesteksten over de PANDA
- Bekijk daarna het filmpje over de baby-panda in Pairi Daiza.
- Filmpje over de reuzenpanda.
- MAG-taakje: Los de oefening op onderaan p.8: de agenda van de dierenverzorger.
----------------------------------------------------------------------
ARNAUD ... LAAT DAT FEESTJE THUIS MAAR LOSBARSTEN!
Als extra beloning voor jullie goede inzet
BUURMAN & BUURMAN
papieren bordjes
Morgen zijn er GEEN SCHOOLTAKEN.
Jullie hebben een VRIJ, ONTSPANNEND, LANG WEEKEND!
GENIETEN MAAR....
πEVEN NIKS DOEN VOOR SCHOOLπ.
Zo kunnen we er maandag terug stevig invliegen!