maandag 27 april 2020

maandag 27 april - digitale klas



De dagplanning met extra uitleg:

  WP.19 = Verdubbelen 
  • Beluister eerst 1 voor 1 de filmpjes. 
  • Het is HEEL BELANGRIJK dat je deze filmpjes aandachtig bekijkt tot aan het einde.
  • filmpje: klinkers en medeklinkers
  • filmpje: klankgroepen
  • filmpje: verdubbelen
  • Neem nu je werkschrift spelling op p.43
    • op het filmpje kreeg je op het einde een opdracht:
      • Lees de woorden van het nieuwe woordpakket. 
      • Kleur in elk woord de korte klank op het einde van de eerste klankgroep.
      • Schrijf de woorden uit het woordpakket netjes over bij oefening 1. 
  • Beluister het filmpje 'verdubbelen' nog eens opnieuw. Begrijp je de nieuwe regelweg?
-------------------------------------------------------------------------------
 Tafeltraining met juf Tine 
  • Ga naar onze CLASSROOM
  • Ga naar schoolwerk
  • Daar kan je een KAHOOT-quiz vinden over de maaltafels. 
  • Klik op de link.
  • Vul je 'nickname' in (Dit is gewoon jouw naam).
  • Druk op OK, go!
  • De quiz start ...
  • Je krijgt telkens een oefening te zien en daarna krijg je 4 mogelijke antwoorden.
  • Klik telkens het juiste antwoord aan.
  • Klik op 'next' om naar het volgende te gaan.

----------------------------------------------------------------------------

 'Griezels in het spookbos'



  • Neem je taalboek B op p.79
  • Lees de tekst: Griezels in het spookbos
    • Lees de tekst aan tafel.
    • Lees de tekst in de zetel.
    • Lees de tekst op een gekke plaats.  

---------------------------------------------------------------------------------

We nemen een PAUZE.
---------------------------------------------------------------------------------

 Hoofdletters schrijven
  • Neem je ik pen-boekje 2b op p.5
    • Kim schrijft een brief. Lees haar brief aandachtig.
    • Duid in de brief alle hoofdletters aan met fluo.
    • Op het blad vinden jullie ook zo'n grijs schrijfpapiertje zoals Kim had.
    • Schrijf op dat grijs papiertje de volledige brief netjes over.
      • Denk aan HOOFDLETTERS, LEESTEKENS.
      • Voor elke zin gebruik je een nieuwe schrijflijn! 
-------------------------------------------------------------------------------------
  De snelheid
  • Neem je rekenboek D op p.7 en een potlood
  • Maak elke oefening
    • Lees de opdracht aandachtig! 
    • Voer elke opdracht uit. 
  • Oef. 3&4 = Extra tip: Hoe steiler, hoe sneller.
  • Verbeter EERLIJK: correctiesleutel
------------------------------------------------------------------------------------



Een park vol dieren

  • Neem je zonnekind op p.2 en 3
  • Vandaag leren we iets meer over wat dieren eten.
    • Sommige dieren eten planten. (planteneter)
    • Sommige dieren eten vlees of vis. (vleeseter)
    • Sommige dieren lusten alles. (alleseter)
  • Lees de weetjes heel aandachtig:
    • de wolf
    • de bizon
    • de beer
    • de zeeleeuw
  • Maak de verbindoefening op p.3: Wat eet welk dier? Verbind! 
  • Wie heeft goed opgelet?  
    • Is de zeeleeuw een vis?  Zoek het op in de tekst.
Het smurfenboekje = MAG-taakje = Je scheurt dit smurfenboekje (zit in het midden van je zonnekind) uit het zonnekind. Dan kan je er rustig - als tussendoortje - in werken.
---------------------------------------------------------------------------

Klik op de kleurpotloden en vul het formulier in. Hoe ging het vandaag? Wees gerust EERIJK.


-------------------------------------------------------------------------------------


MAG-taakje: